Könyvtárunkban 2011 óta Minőségirányítási Tanács működik, melynek célja a GVKIK minőségirányítási rendszerének felelősségteljes működtetése és fejlesztése. A GVKIK 2014-ben Minősített Könyvtári Címet nyert, melyet 2020-ban megújított. 2018-ban két rangos elismeréssel gyarapodott szakmai munkánk: Könyvtári Minőségi Díjat nyertünk, valamint az Olvasók Diadalával Minőség-Innováció 2018 pályázaton Nemzeti Díjnyertes elismerést kaptunk az EOQ Magyar Nemzeti Bizottság Közhasznú Egyesületétől.
A Minőségirányítási Tanács feladatai:
Küldetésnyilatkozat:
„A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központnak az a feladata, hogy mindenki számára biztosítsa az információhoz való szabad hozzáférést a kultúra, a tudomány, és gazdaság minden területén. A könyvtár munkatársainak küldetése, hogy szakmai felkészültségükkel biztosítsák a használóközpontú, minőségi könyvtári szolgáltatásokat. A könyvtár őrzi és ápolja a klasszikus könyv, zene, film - kultúrához kapcsolódó értékeket, elkötelezett híve az olvasásfejlesztési munkának. Biztosítja más könyvtárak és információszolgáltatók adatbázisának elérését, az Internet használatát, és közhasznú információs tevékenységet végez. Szolgáltatásaival, sokszínű irodalmi és kulturális programjaival és a gazdag kulturális és történelmi hagyományokkal rendelkező kisváros helyismereti gyűjteményének gazdagításával, feltárásával őrzi és megjeleníti a sajátos gödöllői arculatot.” 2017.
Jövőkép:
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központot a jövőben úgy képzeljük el
-Mint Gödöllő jelentős kulturális intézményét, amely korszerű gyűjteménnyel és szolgáltatásokkal rendelkezik és megfelelő háttere az élethosszig tartó tanulásnak.
-A szabadidő hasznos eltöltésének helyszíne, kulturális találkozóhely.
-Alkalmas arra, hogy a könyvtári rendszer valamennyi szolgáltatását közvetítse a használóinak.
-Modern könyvtártechnikával felszerelt, ahonnan elérhető a világháló valamennyi információja.
-Digitalizált és elektronikus dokumentumokat is gyűjt és közread, a hagyományos gyűjtemény mellett.
-A hátrányos helyzetű emberek is egyenlő eséllyel vehetik igénybe szolgáltatásait.
-Közösség építő, valóságos és virtuális közösségi tér, amelyet barátságos környezet és légkör jellemzi.
-Együttműködik a város, a térség és a régió könyvtáraival, jó kapcsolatokat tart társintézményekkel, civil és szakmai szervezetekkel.
-Könyvtárosai sokoldalúak és jól képzettek, elhivatottak, egymással szemben elfogadóak.
Minőségpolitikai nyilatkozat
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ vezetése és munkatársai elkötelezettek abban, hogy a polgárok és a közösségek számára korszerű és minőségi szolgáltatást nyújtsanak.
A szolgáltatások és a gyűjtemény szervezése használó központúságra épül, a könyvtár rendszeresen felméri a helyi használói igényeket és az szerint alakítja szolgáltatásait és a könyvtári állományt.
Minőségi szolgáltatást nyújt és szinten tartja azt. A szolgáltatások színvonalát rendszeresen ellenőrzi, elvégzi az esetleges korrekciókat, s annak eredményességét figyelemmel kíséri. Az egyes folyamatoknál kialakított határidőket betartja. A panaszokat kivizsgálja, a hibákat kijavítja.
A munkahelyi kultúrának legfontosabb eleme a minőség központú gondolkodás, melyet mind a munkavégzés során, mind a személyes kapcsolatokban, mind megjelenésükben kifejezésre juttatnak a munkatársak.
A könyvtár törekszik az esélyegyenlőségi szempontok maradéktalan érvényesítésére, a könyvtár épületében, a könyvtári szolgáltatásokban, gyűjteményben, valamint a könyvtár honlapján és a közösségi hálón.
A könyvtári környezettel kapcsolatban is a minőségi szempontokat érvényesíti. Megfelelő terekben, kulturált berendezést biztosít a könyvtár használatához. A terek tisztasága, a gyűjtemény, a használók és a munkatársak személyi biztonsága és a környezet megóvása kiemelt figyelmet kap.
A könyvtár működésére vonatkozó dokumentumokat, adatokat nyilvánosságra hozza.
A könyvtárban a Minőségirányítási Tanács mellett négy munkacsoport működik, amelyek folyamatosan figyelemmel kísérik a minőségpolitikai elvek érvényesülését és fejlesztik a minőségirányítási rendszert.
Minősített Könyvtár Cím 2020 szakmai beszámoló
Könyvtári Minőségi Díj pályázat 2018
Szervezeti és működési szabályzat 2020
Könyvtárhasználati szabályzat 2020
Könyvtárhasználati szabályzat (rövidített, 2019)
Panaszkezelési szabályzat (2020)
Olvasói elégedettségmérés 2016
Olvasói elégedettségmérés 2018
Olvasói igényfelmérés - KamaszHíd 2019
Olvasói elégedettségmérés 2020
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2017
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2018
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2019
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2020
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2021
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2023
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2016
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2017
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2018
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2019
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2020