The business model explained in the video may apply very well except for the fact that you don’t run for the money but aim to improve and change education. We have already provided you with some documents to fill in.
“A pitch” is a concise verbal (and sometimes visual) presentation of an idea for a film or TV series generally made by a screenwriter or director to a producer or studio executive in the hope of attracting development finance to pay for the writing of a screenplay.
Presenting the game idea and clearly targeting the audience (your students).
To illustrate the key points (learning and creative, content, social media tools) of the knowledge they need to develop and how this is going to happen.
To demonstrate the team’s professional and creative talent, something is changing at an educational level and you are part of it.
Mielőtt elkezdenéd felépíteni a játékot, először csinálj egy „pitch”-et!
A „pitch”-re talán az előzetes a legjobb szó rá. De nem a kész film beharangozója, hanem egy előzetes prezentáció, amelyben a film írója, rendezője bemutatja a történetet, annak reményében, hogy pénzt kap az elkészítéséhez. (forrás: http://en.wikipedia.org/wiki/Pitch_%28filmmaking%29 )
Az első videóról: http://www.youtube.com/watch?v=Tq0tan49rmc
Ha van egy jó ötleted, és pénz kell ahhoz, hogy megvalósítsd, mivel kezded? Kezdd az „elevator pitch”-el.. Mi is ez? Ez egy szakkifejezés egy 2 perces bemutatkozóra, mi pontosan annyi idő, amíg a lift a földszintről felmegy a befektető legfelső emeletén lévő irodájáig. Ha jól csinálod, akkor felkelted az érdeklődését, és behív az irodájába. Ha nem, akkor hívják a biztonságiakat, és kidobnak J
Mitől lesz jó egy „elevetor ptich”? Két kulcsfontosságú eleme van: 1. mi a fő gondolat, mi az a probléma, amire megoldást szeretnél találni. 2. meg kell mutatnod az üzleti értékét, a befektető hogyan oldhatja meg a problémádat. Egyszerűnek tűnik, de nem az. Minden elevator pitch-nek 4 kulcs teszten kell keresztül mennie: 1. ne feledd, ezeknek az embereknek mindössze két perce van rád! 2. könnyen érthetőnek kell lenni 3. kifizetődőnek kell lenni, hiszen a befektetők pénzt akarnak látni belőle 4. egyértelműnek kell lenni, ha ez után több kérdése van a befektetőnek, mint válasza, akkor jobb, ha bele sem kezdesz.
A második videó (http://www.youtube.com/watch?v=R-8s_nu3bls) arról szól, hogy hogyan találták meg a Lucky Strike számára a megfelelő szlogent, ahogy összeszedték, hogy mik a jellemzői, és abból kiválasztották azt az egy tulajdonságot, amelyben egyedi.
A játékterv bemutatásakor a célközönséget kell megcélozni (a diákjaidat). Be kell mutatni nekik a kulcspontokat (tanulási és kreatív tartalom, közösségi média eszközök), milyen tudást kapnak és ezt hogyan érjük el.
6……………………………………………………………..
According to some authors “deep emotions can only come when the player identifies with the avatar and their problems”, so you need a good story and the key point is how to embed what you want to teach in a good story connected to the profile of your avatar/students, to engage them in deeper emotions. Think about how to trigger these emotions.
”Mély érzelmeket csak az válthat ki, ha a játékos azonosul az avatarral, és a problémáival”. Tehát elsősorban egy jó sztorira van szükség. A kulcskérdés, hogy hogyan tudjátok beágyazni azt, amit tanítotok vagy amivel foglalkoztok egy jó sztoriba, ami kapcsolódik az avatarotok és a diákjaitok profiljához, annak érdekében, hogy minél mélyebb érzelmeket váltsatok ki belőlük. Gondolkodjatok azon, hogyan tudnátok ezeket az érzelmeket fokozni.
How long the story should be and how much content it should have:
Teachers must focus their lessons on developing the game story, in other words, embed their lessons in the story at the same time as they define the challenges, rules and show what could happen if the player fails in the challenge. How much content and how long the game goes on is based on what they want the student to learn.
Milyen hosszú legyen a sztori, és mennyi tartalom legyen benne?
A tanároknak a játék fejlesztésénél elsősorban a saját szakterületükre kell fókuszálni. Más szóval a sztoriba mindazt be lehet illeszteni, amit tanítanak, amivel foglalkoznak, akkor is, amikor definiálják a kihívásokat, szabályokat, és azt, hogy mi fog történni akkor, amikor valaki nem teljesíti a kihívást. Hogy mennyire legyenek a tartalmak definiálva, és hogy meddig tart a játék, attól függ, hogy mit akarnak a diákoknak megtanítani.
7………………………………………………………………….
Think in the Aristotelian concept of the drama,/Mise-en-scène, use the 3 steps:
1. set the Plot/drama, 2. raise the tension, 3. solve the case
In any TV series (e.g. House / Bones) they provide a cliffhanging moment and suddenly go to the adverts. When they return from the adverts they develop the Plot increasing the tension and you are holding your breath till they solve the case.
Arisztotelész szerint a klasszikus dráma 3 fő lépése:
1. mutasd be a cselszövést/drámát
2. fokozd a feszültséget
3. oldd meg az ügyet
Minden Tv sorozatban kapsz egy információ-morzsát, ami felhívja a figyelmedet – majd következik a hirdetés. A reklámok után jön a bonyodalom, fokozódik a drámai feszültség, és visszatartott lélegzettel várod, hogy megoldódjon az eset.
You have written a story for the game, the story can be lineal or branching (split into two directions and converging at a point later on). The story is the interactive part of the game, but you have to relate the story to the player, you do this by using Narrative and you decide how and when to do so. In the Sonic the Hedgehog Wii game one of the characters tells the story, that could be a hidden role of one the players in your game
A játék története lehet lineáris vagy szerteágazó (két vágányon terelődik, amely később újra egyesül). A sztori a játék interaktív része, de el kell mondani a játékosoknak a történetet, ehhez használjuk a leírást – rajtatok múlik, hogyan és mikor. Lehet pl. hogy az egyik karakter meséli el a történetet.
8…………………………………………………………………….
When your hero is convincing and crosses the threshold he faces challenges and experience fear and gets involved in the 12 steps of hero’s journey.
Any narrative part is “non-interactive” so be careful not to make the player bored by just watching and listening, the Hero wants ACTION, challenge him, he wants the freedom to play the game to create his own experience. If they can figure out too son what the solution is they will not learn your lessons. Students reject the game when they see possible manipulation so your game will fail.
Amikor a hősödet meggyőzted, és átlépi a küszöböt, onnantól jönnek számára a kihívások, tapasztalatok és a félelem is, és ekkor kezdi a hős útjának 12 lépését.
A leírások nem interaktívak, ezért figyelj arra, hogy a játékosok ne unatkozzanak, amíg nézik vagy hallgatják. Egy hősnek mindig cselekvésre van szüksége, azt szeretné, hogy a játékot játszhassa, hogy saját tapasztalatot szerezzen. Ha előre látható, hogy mi a vége, akkor nem fognak végigmenni rajta. A diákok, ha azt látják, hogy a játék manipulálható, el fogják utasítani – vagyis a játékod el fog bukni.
9…………………………………………………………………………………..
To narrate your story to the player you can use video, audio and other images held on web 2.0 tools and embedded in the story, connected to the game levels or challenges. Remember embed lessons into your story so that you teach
Create blocks of Narrative on video ranging from 30 seconds to 2 minutes maximum, but as many as you need.
You can post in Twitter your story using the 140 characters playing live the game live or use Facebook to enable to comment on the story.
A játékleírás elmeséléséhez használhattok videót, hangfájlokat és képeket, amihez a web 2.0 eszközeit használjátok. A történet egyes részeit a játék szintjeihez és/vagy a kihívásokhoz igazíthatod. Ne felejtsétek beleépíteni a történetbe azt, amit tanítotok, ami a szakterületetek.
Ha videón készítitek a leírást, akkor az 30 másodperc és 2 perc közötti hosszúságú legyen. De ebből annyit csináltok, amennyit csak akartok.
Az is egy megoldás, hogy a leírást a twitteren posztolod, és így „élőben” játsszátok a játékot, vagy a facebookot használva lehetőséget adtok arra, hogy kommentelni lehessen magát a történetet is.
10……………………………………………………………………………………….
If you have done the test and you are left brain orientated then you will like to have tables to organise the whole game structure. I have provided you with these tables but in the case you don’t have them, here are the 4 tables.
1.Mission to build, 2.Challenges table, 3.Game checklist, 4.Game level design
Ha bal agyféltekés vagy, akkor lehet, hogy örülnél neki, hogy a rendszerezéshez táblázataid vannak. Az alábbiakban négy táblázatot mutatunk példának.
folyt. köv.
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie!