IVETAGR projekt
A szakképzés megújítása web 2.0 alapú játékkal a mozgássérültek munkavállalási esélyeinek növelése érdekében
Megvalósítók:Motiváció Alapítvány (H), Ciberespacio SL (E), Iberika Nyelviskola (D), Gödöllő VárosiKönyvtár (H) iIdőtartama:2011. 01. 01. – 2012. 12. 31tTámogató: Európai Bizottság Oktatás és Kultúra - Egész életen át tartó tanulási program - Leonardo da Vinci, Tempus KözalapítványáReferencia szám: LLP-LdV-TOI-2010-HU-003
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ partnerként vett részt az Európai Unió Leonardo da Vinci – Innováció transzfer témakörben nyertes, két éves Ivetagr projektben (2011-2012). Az IVETAGR az Innovating Vocational Educational Training Applying Games Realities mozaikszóból áll össze. Tükörfordítása helyett magyarul a következő kifejezést használtuk: „a szakképzés innovációja web 2.0 alapú játékokkal".
A projekt célja egy olyan módszertan kifejlesztése volt, melynek segítségével a projekt célcsoprotjaként megjelelölt pedagógusok vagy munkatanácsadók képes lesznek a saját szakterületnek megfelelő játékot kifejleszteni, és munkájuk során alkalmazni. A projekt megvalósítása során mentorokkal (pedagógusok, munkatanácsadó) működtünk együtt, akik elsajátították az innovációs transzfer alapját jelentő szemléletet és módszereket, és ezek segítségével saját szakterületükre és a magyarországi viszonyokra alapozva segítették az IVETAGR módszertanának kidolgozását. Módszertani kézikönyv.
A projekt során a nyelvi modulban kifejlesztésre került egy angol nyelvtanulási játék
Chili Phantom Game címmel.
A projekt célja az elsődleges célcsoport (fiatal- és aktív korú mozgássérültek) számára olyan készségek, kompetenciák elsajátítása, amelyekkel munkavállalási esélyeik nőnek, a munkavállaláshoz elengedhetetlen tudáshoz, ismeretekhez jutnak. Fontos eleme a projektnek, hogy egy nyelvi modul is beépítésre került, melynek során a résztvevők kezdő, A1 szintű angol nyelvismeretre tehetnek szert. A projekt során a web 2.0 eszközöknek és az új szemléletnek van a legnagyobb szerepe. Az ismeretek elsajátításának egyik leghatékonyabb módszere a játék, egyik legmodernebb eszköze a web 2.0. Az IVETAGR-ban a résztvevők a közösségi médiákra épülő játékban vesznek részt, melyet a résztvevő mentorok fejlesztettek ki.
A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ egyik kulcsterületének nevezte meg 2002-ben az információ szolgáltatását, az élethosszig tartó tanuláshoz való segítségnyújtást minden korcsoport és társadalmi réteg számára. Az újjá épült könyvtár kibővült funkciókkal áll a közösség szolgálatában immár tíz éve. Ezen időszak alatt az intézmény több Európai Uniós projektben is részt vett, legutóbbi, az IVETAGR kifejezetten a fenti célkitűzéshez kapcsolódik.
A Gödöllő Könyvtár feladata az Ivetagr projektben a minőség menedzsment volt: részt vett a projekt munkájában, megfigyelő méréseket végzett folyamatosan, biztosította a projekt során a folyamatos monitoringot. Elemzéseket készített, javaslatokat fogalmazott meg a partnerek számára, ha az értékelés alapján a projekt minőségének fejlesztésére volt szükség. Biztosította a képzés minőségének folyamatos fenntartását a TQM kézikönyv alapján. Ezen kívül tevékenyen is részt vett az újítást jelentő módszertan kidolgozásában, a mentorok képzésében, és végül a módszer eredményeit a Módszertani Kézikönyvben publikálta.
Az Ivetagr módszertant belső tanfolyamon a munkatársak is megismerhették, a projekt web2.0 érzékenyítő játékának kipróbálásával hasznos, mindennapi munkájukban értékes kompetenciákra tehettek szert.
Mindezeken túl a Gödöllői Városi Könyvtár az Ivetagr módszertant szeretné a jövőben beépíteni saját szakmai tevékenységébe. A web2.0 alapú játékot sikerrel tudja majd adaptálni olvasói, látogatói számára szervezett rendszeres informatikai tanfolyamain.
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie!