GöDöLLőI VáROSI KöNYVTáR éS INFORMáCIóS KöZPONT

A HŐS 1. rész

Adminisztrátor 2012-03-21 09:15:15

A HŐS - 1. rész

Összefoglaljuk azokat az információkat (angolul és azok fordítását), amelyek az ivetagr.org/blog oldalon, Ivetagr Toi facebook falán jelentek meg, a weben található magyar nyelvű, általunk fontosnak tartott kiegészítésekkel és plusz magyarázatokkal.

A HŐS - 1. rész

Összefoglaljuk azokat az információkat (angolul és azok fordítását), amelyek az ivetagr.org/blog oldalon, Ivetagr Toi facebook falán jelentek meg, a weben található magyar nyelvű, általunk fontosnak tartott kiegészítésekkel és plusz magyarázatokkal.

 

The one who plays the role of the hero in your game is your student and his mission is to learn what you want teach him by facing a series of challenges to accomplish the learning goals. Joseph Campbell explores the theory that important myths from around the world which have survived for thousands of years all share a fundamental structure, which Campbell called the monomyth.

In a well-known quote from the introduction to The Hero with a Thousand Faces It says; “A hero ventures forth from the world of common day into a region of supernatural wonder: fabulous forces are there encountered and a decisive victory is won: the hero comes back from this mysterious adventure with the power to bestow boons on his fellow man”.

 

Fordítás: A Ti játékotokban a hős szerepét a tanítványotok játssza, a küldetése, hogy megtanulja azt, amit tanítani szeretnétek neki, és egy csomó kihívással szembesül, hogy teljesítse a tanulmányi célokat.

Joseph Campbell elmélete szerint a világon meglévő  több ezer évet megért legendák mindegyike azonos alapokra épül, amelyet monomítosznak (monomyth) nevezett el.

Erről szóló könyvének, Az Ezerarcú hős jól ismert bevezetőjében ez áll: „A hős útja során saját hétköznapi világából a természetfeletti szférába kerül, ahol mesebeli erőkkel csap össze és döntő győzelmet arat felettük. Ezek után kalandos útjáról visszatérve, hatalmát, szerzett képességeit közössége javára használja fel.”.

 

"The teaching concept based on a book is redundant there is so much information about any specific subject that you simply cannot ignore, your role is no longer to teach, your role is to be a mentor, to coach your hero.

 

The main point is you and your hero have to play the learning game with new skills and literacies you are not longer a consumer your are prosumer this involves new competences such as: judgement, negotiation, appropriation, play, transmedia navigation, simulation, cooperative intelligence, performance,. distributed cognition, visualization, multitasking"

 

Fordítás: "Könyv alapján tanítani felesleges. Olyan sok információ érhető el bármilyen témáról, amelyet egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni. A szereped többé nem a tanítás, hanem az, hogy mentor legyél, hogy segítsd a hősöd.

A tanítás/tanulás játékot Te és a hősöd új képességek és ismeretek felhasználásával kell játszanotok, többé nem fogyasztó vagy, hanem „prosumer” vagy, amelyhez új kompetenciák kellenek.

Tehát prosumer-ként új kompetenciákat sajátíthatunk el Henry Jenkins alapján: döntés/ítélőképesség, tárgyalás, felhasználás, játék, médiák közötti navigáció, szimuláció, kooperatív intelligencia, előadás, osztott figyelem, vizualizáció, multitasking." 

 

Megjegyzés: A prosumer szó két szó összemosása (forrás: http://www.sasistvan.hu/files/tanulmanyok/02_Internet_hadosztaly.pdf) A prosumer szó kétféleképpen magyarázható: egyrészt professional + consumer (fogyasztó), azaz „profi fogyasztó”. Másrészt: producer + fogyasztó, vagyis „gyártó-fogyasztó”. A profi fogyasztó használja vásárlási döntéseinek előkészítéséhez a neten elérhető információkat (pl. blogok, értékelések átnézése), a jogszabályok és lehetőségei figyelembevétele egyre erősebb ön-fogyasztóvédelmet jelent számára. A producer-fogyasztó a kapott terméket saját képére formálja: így a számítógépét, mobilját személyre szabja, ugyanakkor „csináld magad” alapon akár a bútorait, ételeit stb. maga alakítja ki. A web 2.0 előretörésével ez a fogyasztói magatartás egyre erősödik. Gondoljatok csak saját facebook falatokra…

 

Egy kis magyarázat az elsajátítható kompetenciákhoz (angol forrás: http://visionofthefuture.wikispaces.com/Home)

Döntés/ítélőképesség – annak képessége, hogy el tudjuk dönteni az egyes információforrások megbízhatóságát és hitelességét.

Tárgyalás: képesség különböző csoportok közötti „mozgásra”, elfogadni és felismerni többféle látásmódot, és különböző normákat követni.

Felhasználás – az a képesség, hogy értelmesen válogassuk és alkalmazzuk a meglévő média tartalmakat

Játék – a problémamegoldás egyik formája, a környezettel való tapasztalatcsere

Médiák közötti navigáció (transmedia navigation) – képeeség, hogy a történeteket és információkat több csatornán keresztülkövesse

Szimuláció – valós világbeli folyamatok értelmezésének és felépítésének képessége

Kollektív intelligencia – annak képessége, hogy tudást és tapasztalatot cseréljünk másokkal egy közös cél érdekében

Előadás (performance) – az a képesség, hogy más identitásoknak képzelje magát az improvizáció és a felfedezés érdekében

Osztott figyelem (distributed cognition) – a szellemi képességek javítása érdekében a többféle eszköz alkalmazásának képessége

Multitasking – több feladat párhuzamos végrehajtása. „A multitasking vagy halmozott médiafogyasztás jelentése két vagy több tevékenység adott idő alatt történő párhuzamos végzése. Az egyén oldaláról ez a kifejezés azt jelenti, hogy megkísérel adott idő alatt, két vagy több, együttesen az adott időintervallumot meghaladó időt igénylő tevékenységet elvégezni. A multitasking az egyes tevékenységek összecsúszását, illetve a figyelem megosztását eredményezi. Ez a jelenség elsősorban a fiatalokra jellemző. … Sokan amíg várják, hogy letöltődjön valamilyen tartalom az internetről, megnézik az e-mailjeiket.” (forrás: http://mediapedia.hu/multitasking)

 

Ezt a videót ajánlotta megnézésre Daniel:

http://www.youtube.com/watch?v=pEHcGAsnBZE

A videót a „New Media Literacies” projekt (Új média műveltség projekt) készítette, arról szól, hogy megvitassák, hogy milyen közösségi készségek és kulturális kompetenciák szükségesek ahhoz, hogy tagjai lehessünk a mai részvételi kultúrának. Henry Jenkins is szerepel benne.

Kb arról szól, amiről az előzőekben írtunk – fogyasztó helyett prosumerekké válunk, vagyis „gyártókká” is váltunk – akár csak egy facebook profil létrehozásával. Ehhez az előzőkben részletezett képességekre van szükségünk. 

 

folyt.köv.

  

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie!

Vissza

©Gödöllői Városi Könyvtár és Információs központ

Oldaltérkép

mobil változat

Bezárás
Oldalunk sütiket használ a tökéletesebb felhasználói élmény érdekében. Részleteket az adatkezelési tájékoztatóban talál.
Elfogadom